luni, 13 noiembrie 2017

Capul Verde - Episodul 4

       
In episodul de astazi voi povesti despre ce poti face in Santa Maria si imprejurimi. Cum aici se gasesc toate unitatile de cazare de pe insula, datorita plajei cu nisip fin si o culoare a marii de vis, majoritatea turistilor se "invart" prin Santa Maria. Insula Sal este recunoscuta pentru practicarea sporturilor acvatice in special a kitesurfului. Tineri din toata Europa vin aici, cheltuiesc pe transport, cazare, mancare si nu numai sume importante doar pentru a beneficia de vantul si de valurile propice practicarii acestui sport. Intr-una din zile am hotarat sa mergem spre plaja unde se strang kitesurferii.
     
Dimineata am inceput-o servind micul dejun pe terasa si admirand oceanul, cum se poate vedea si in acest video. Dupa transferul spre Santa Maria si o portie de plaja, mare si soare, am plecat pe jos spre plaja de kitesurf, stiind cat de cat unde e acest loc. Am ales drumul cel mai scurt in linie dreapta, fiind constienti ca sunt cativa kilometri de mers pe jos. Chiar daca exista si taxiuri, noi cautam altceva, sa descoperim locuri noi si asa am afacut, avand doar o harta a insulei in buzunar. In mijlocul desertului am gasit o exploatare de sare, cum se putea altfel. Acest filmulet reflecta peisajul desertic acoperit cu gramezi de sare. Practic in drumul nostru ne ghidam dupa instinct si dupa zmeii colorati pe care ii vedeam din departare. Dupa circa 40 de minute de plimbare am ajuns. Peisajul iti taie rasuflarea. Un spectacol de culoare cat vezi cu ochii. Chiar daca vantul destul de puternic era oarecum enervant, ne-am ascuns dupa o duna mai inalta de nisip si am privit spectacolul gratuit. Erau si instructori de windsurf, dar ceea ce am remarcat a fost cum se ajutau unii pe altii in lansarea zmeului, chiar daca nu vorbeau aceeasi limba sau aveau culoarea pielii diferita, adrenalina practicarii acestui sport ii impingea in larg. Si totusi cum reusesc sa nu se intersecteze pe apa sau in aer? I-am urmarit atent: fiecare isi urmeaza valul in lateral si din cand in cand mai trage cu ochiul. Cei mai experimentati efectuau salturi spectaculoase si periculoase in acelasi timp, spre uimirea spectatorilor. Un scurt video aici.

Dar cum timpul zboara, am hotarat sa ne intoarcem spre Santa Maria, dar de asta pe alt traseu, mai lung, descoperind astfel o noua plaja marcata pe harta. "Praia da Igrejinha" un loc pustiu, cu o plaja neamenajata, dar cu peisaje foarte frumoase. Continuandu-ne traseul spre Santa Maria de-a lungul tarmului am gasit scoici albe foarte frumoase si numai bune de adus in Europa. Dar cum incepuse sa ni se faca foame am intrat intr-un restaurant italian si am comandat doua portii de ton proaspat. Proprietarii foarte simpatici sicilieni si-au deschis o mica afacere in Capul Verde. Am avut timp sa povestim si sa aflam anumite detalii despre ei si despre insula in general. Pestii erau pescuiti dimineata si adusi spre vanzare la diferitele restaurante. Localul era extins si la etaj avand totusi un mix intre Europa si Africa. Personalul era format din fete de culoare din Capul Verde si Cuba. Cele din Cuba vorbeau doar spaniola, fiind platite si mai prost. Cum se apropia Revelionul, am intrebat si despre cina de sfarsit de an, neavand nimic inca rezervat. Dar totul era deja ocupat si programul "Cenone di capodanno" se sfarsea la ora 23, iar pretul era de 100 de euro de persoana, nici nu am mai insistat.      

Dupa cina a urmat o plimbare pe malul oceanului, unde am asistat la un asfintit spectaculos. Incet incet soarele s-a ascuns in ocean. Mai jos voi incarca cateva poze care sa reflecte aceasta zi, dar nu numai.
La primele ore, lume putina pe plaje

Oceanul Atlantic

Politia locala

Sare

Santa Maria in departare

Instinctul imi spune ca e pe acolo

Prin desert ghidandu-ne dupa zmei

Spectacol de culoare

Kitesurferii



Scoici din Capul Verde



Daca e o zi fara soare exista piscina


Placi de surf

Plaja din Santa Maria vazuta de pe Pontal

Cel mai bun ton mancat pana acum

Frigarui




Limonada de menta


Desert

Clatite

Cubanezele

Apus de soare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu